Plaatje van een deel van het logo van Het Kompass.

Cliëntenraad

Cliëntenraad

De cliëntenraad is er voor iedereen die begeleiding ontvangt van Het Kompass. In de cliëntenraad zitten cliënten die zich verbonden voelen met het reilen en zeilen binnen de organisatie.

Kernwaarden cliëntenraad
Aandacht, betrokken en samen! Dat zijn voor de cliëntenraad van Het Kompass kernwaarden in hun cliëntenraadswerk.

De centrale ruimte op het hoofdkantoor van Het Kompass.

Aandacht: De cliëntenraad heeft aandacht voor de wensen, behoeften en ervaringen van cliënten van Het Kompass.

Betrokken: De cliëntenraad voelt zich betrokken bij de kwaliteit van zorg voor cliënten binnen Het Kompass en voelt zich betrokken bij de achterban.

Samen: Met elkaar ben je sterker! Door een stem te zijn vanuit de achterban en samen te werken met de organisatie kunnen we samen veel bereiken op het gebied van goede kwaliteit van zorg voor alle cliënten.

Wet Medezeggenschap (WMCZ)

De Wet Medezeggenschap Cliënten Zorgsector (WMCZ) geeft de cliëntenraad een aantal rechten; bijvoorbeeld het recht op informatie over het reilen en zeilen van de zorgorganisatie. Zo heeft de cliëntenraad ook het recht om, gevraagd en ongevraagd, advies te geven aan de directie over zorg- en dienstverlening. De cliëntenraad vergadert eens per kwartaal met de directie. Veel onderwerpen zijn mogelijk: van begeleiding zonder onderbreking, regie op eigen leven hebben, tot het helpen bij sociale contacten en dagbesteding.

Nieuwe leden

De cliëntenraad is altijd op zoek naar nieuwe leden of achterbanraadplegers (cliëntenpanel). Heb je wat tijd? En wilt u meewerken aan de medezeggenschap van cliënten? Stuur een mail naar voor een informatiegesprek.

Vergadering

De cliëntenraad komt 1 keer in de drie maanden, op een woensdagavond, bij elkaar.

LET OP: De cliëntenraad is er niet voor persoonlijke klachten. Daarvoor verwijzen we je naar de klachtenregeling.

Scroll naar boven